ström

Mode, inredning, träning & moi.

maaat

Kategori: mina tankar

 
sa ju att jag skulle berätta lite hur jag lägger upp min mat/kost osv.
Till och börja med vill jag säga att jag älskar mat, verkligen älskar mat. Så maten är nog de svåra för mig, men allt handlar om att bestämma sig.
Fick en fråga om jag gick på 5:2 diet igår...hahahahah jag är emot extrema dieter!
Jag tror på tallriksmodellen o 3 träningar i veckan. Om alla gör detta så tror inte jag man blir överviktïg eller får de där extra kilona o sen en dag i veckan som man får äta godis o sådant.
Detta gäller mig iallafall, jag skulle inte undvika saker om jag inte var överviktig!
Och jag skulle inte va överviktig om jag åt rätt, right? låter ganska rimligt va.
Men iallafall jag har sedan januari undvikit allt "gott" som jag säger, för de är de allra svåraste! Så jag beslutade att sluta med de helt o hållet!
Och tro mig tillslut faktiskt tänker man inte på de längre 4 månader har jag varit utan de o jag överlever.
Men detta är MITT sett,  alla har olika. Men jag visste att de skulle vara mitt svåraste för jag kan liksom inte ta en rad på en chokladkaka, jag käkar upp hela sedan. Så allt eller inget när de gäller gotta.Detta gäller ju nu , självklart kommer jag äta gott sedan, men med måtta!
Sedan har jag undvikit kolhydrater, men jag har inte gått på ngn diet precis. För om jag känner för att ta  lite pasta till köttbullarna o salladen då gör jag de. Men jag försöker tänka, är de så himla viktigt om jag tar de, kan bli gott endå.
Eftersom när jag äter så äter jag mycket = då blir de mkt pasta. Men såklart har jag förminskat mina portioner, åt väldigt stora förut. Så ofta äter jag kött,fisk,kyckling o sallad , men somsagt ibland kan jag käka thai till lunch.
Viktigt viktigt för (mig) att få rutin, som frukost o mellanmål aldrig att jag åt de förut. Men för att kroppen inte ska sjunka så försöker jag ha en röd tråd med mat genom dagen så jag ej faller.
Som igår då åt jag till frukost 2 st riskakor osaltade o jordnötssmör o ett glas granatjucie.
Lunch kyckling, broccoli o sallad - ett hårt tränningspass o yoga
Efter träningen tog jag en halv bar o sen åt jag liten portion pittypanna 
Före träningen hade jag ont i huvudet, för att??
jag förmodligen inte tog ett mellanmål före o efter lunch som tex en frukt.
Brukar räkna timmarna 3-4 h ska jag ha ngt i magen. Egentligen behöver inte jag mkt i magen för att hålla mig mätt. Tror jag behöver ha en röd tråd istället mellan mina måltider.
Sen har jag ju olika veckor, ena nyttig den andra inte nyttig de går upp o ner.
Men nu ska jag försöka vara noggrannare, för jag skulle kunna gått ner mkt me rän vad jag gjort. Men detta håller för mig så jag är nöjd.
Så nu ska jag försöka äta lätt protein, kyckling o fisk, mkt sallad o frukt. Vatten till måltiderna o försöka undvika juice!! Mjölk ibland o pepsi max då suget kommer!ä
stadig frukost som idag åt jag 2dl vatten o 1dl havregryn, lite granatäpple o färskablåbär, solrosfrön, cocos, pumpfrön o linfrön på. 2st glas juice så juicen var inte bra. Ett halvt glas kan va bra o då måste ju de vara färskpressat de vet ni va annars myyyyyyycket socker! 
Enkelt o väldigt mättande åt inte upp all gröt änns o då var de inte mkt.
Havregrynsgröt är ju inte gott egentligen, emn man kan göra de godare med att hälla på lite frukt,bär o frukt.
Till lunch kommer jag äte fisk, sallad o broccoli, mellanmål vet jag inte än men de ska ätas för vill inte ha ont i huvudet idag med.
Så har ni fått ett lite hum om vad jag stoppar i mig?
Svälter mig alltså inte!
Äter de jag känner för, men tänker 2 gr inna  jag stoppar de i munnen. Hra verkligen tänkt mer på hur vi " mobbar" våran kropp, hur mkt skit mat den får i sig. Kroppen klarar av att ta ganska mkt skit, men vänta inte för länge för då kan de va försent. Alla kanske behöver få en varning? eller?
Jag var o kollade mig, var rädd att jag hade diabetes, de hade jag som tur inte. Men låg jättehögt över mitt bmi. Sedan säger jag inte att man ska kolla sitt bmi jättenoga. Jag ska väga entligt bmi 54kg o är 162cm lång o om jag väger de komme rjag se sjuk ut!! För jag har väldigt mkt muskler, o jag har kurver som rumpa o lår. Så bli inte helt besatt av sitt bmi. Men mitt bmi blev min "räddning" för de var alldeles för högt asså!! Jag blev riktigt rädd. Sedan dess har jag tagit tag i mig själv o jag mår bättre!
Varför går man upp i vikt finns olika aledningar, men mest är väl för att du tröstäter eller hur? ovh varför? Jo man är olycklig. De var jag....under en lång tid, men de börjar gå åt rätt håll nu.
Ät de som passar din kropp och träning mest!!!!
Jag borde nog inte äta så mkt protein ajg äter eftersom jag kör hårda pass inklusive mycket muskler o då bygger jag muskler. Och de vill jag inte för jag har muskler bara att dom gömmer sig bakom mitt äckliga fett!
Men jag går på dom passen o tränar på de viset för jag tycker de är så roligt! 
Och de har hjälpt mig så mkt att gå på de som är KUL, för då tappar du inte lusten. Egentligen skulle jag nog abra behövt löpa, men att göra de i 4mån , skulle tröttnat efter en vecka!'
Men nu måste jag ur min bekväm het o måste springa om jag vill se mer resultat, för vågen står stilla pga av att jag går upp i muskler...
Så träna de du tycker är roligt!!!
När du känner att du har kontroll, gå till nästa nivå
 
 
Hej svejs!!
Hörs ikväll kankse?:)
 
 
 
 
h