ström

Mode, inredning, träning & moi.

2010

Kategori: mina tankar

Sista sekund som vanligt, men hur ska vi samanfatta 2010?
När man tänker efter så blir det typ att man inte kommer ihåg.
Men klart vissa saker kommer man allt ihåg.
Det första jag tänker på är ju att min underbara syster gifte sig med sin man.
& jag fick äran att vara brudtärna, som jag alltid drömt om.
Så en dröm blev sann, det är inte dåligt att uppfyllt en dröm i alla fall
Kvällen, dagen, alla dagars förberedelser har många minnen.
Det går inte berätta hur det var.
Det var sagolikt, underbart, fantastiskt.
Det var Perfekt
Som vi dansade, skrattade, grät och vad lycklig jag var.
Under en stund under kvällen då sång var i gång och alla dansade för fulla muggar.
Stod jag mitt på dansgolvet och var bara så lycklig,
alla jag älskar var där och alla var glada.
Det var helt enkelt perfekt, ingen är perfekt men lovar detta var perfekt, kunde inte varit bättre.
Då kände jag, glöm aldrig denna känsla för den är unik.
Känslan & minnena finns kvar i mitt hjärta och där stannar det.
året har satt mig i tankar,
tankar om vart man har sina vänner
tankar om världen
tankar om mig själv som person
tankar om rättvisa
tankar om framtiden
Vårterminen sprang jag mycket, jag förvånade mig själv ännu en gång.
Jag förbättrade mig på gullmarsloppet och kom 4:a
Jag kom 10:a på vattenloppet.
Med denna kropp kan man inte tro att jag kan springa.
Men om jag kan, tack vare min envishet och styrkan som jag får från starka människor.
Allt sitter i huvudet.
Handboll med damlaget har utvecklats, jag vet varför jag spelar handboll
& varför jag började.
Började gjorde jag på vintern när jag gick i 3:e klass på lågstadiet om jag inte minns fel.
Började gjorde jag för att alla mina vänner gjorde det.
Varför jag spelar handboll, har många anledningar, men de främste är väl
att jag får ett sådant adrelin när man kastar sig och gör mål. Plötsligt får man all ork
och springer som man gjorde i början av matchen.
Man får ork, man är inte ett dugg trött. Man får styrkan.
Adrelinet att ta någon grymt bra i försvar
&
sammarbete med sina kamrater.
2010 har jag fått nya vänner
2010 har bjudit på många fester
Skolan var tuff i slutet då jag hade svårt med vissa ämnen som matte b, vill inte riktigt nå g.
Matte har då aldrig varit min starka sida.
Men en gåva från Gud fick jag ett poäng över godkänt på nationalla.
Det kallar inte jag tur utan skicklighet.
Men klart jag klarade mig denna gång med & lyckan kom fram att aldrig någon mer matte.
Det firade jag med en hejdundrad fest på skolavslutmingen.
Jag fick g i matte och engelska b
inga mer läxor, prov
jag skulle jobba på mitt favoritställer och spendera min sommar där
&
framförallt sommar
Alltså det blev fest, den kvällen var jag glad, mycket glad!
Hittade ingen bild på alla i damlaget..
Har också blivit några timmars sömn i bussen
Många mer bilde kan komma upp, men då skulle detta inlägg aldrig ta slut. Det är redan superlåångt..
Jag är ju den typen att allt måste komma med, får inte missa en sak.
Men jag försöker, jag försöker.
Sommaren var inte Lysekil utan Hamburgsund<3
Och två dagar i Danmark
Jag gjorde den stora förändringen och klippte av mitt lååånga hår.
Höstterminen
Jag började mitt sista år i gymnasiet, nej i skolan!
Scary ja
Coolt ja
Men shit pommes frites,
jag glömde 2010 började jag ju att blogga...daaahaa
Sen var ju jag & emelie i Stockholm
Jag, nej
Vi var med om ett historiskt bröllop
Oj Stockholmsresan var fucking amazing!
Cypern resa med Fam. Sandsten
Josefine Olivia Ström fyllde 18 år
På Cypern!
Jag åkte parasaling för första gången i mitt liv
Sista tiden på 2010 har det varit galet & kaos i skolan,
Estet 08 har haft mest av alla klasser.
Det måste vi haft.
Ne nu får jag nog sluta.. Hahha,
Men detta år har varit, ja vad ska jag säga.
Detta år 2010 har jag fått känslan om livet
Så säger jag nog. Finns mycket mer men nu känner jag att de får räcka,
Det har varit ett kanon år med blandade saker och det är alltid kul & även lärorikt.
Nu laddar vi inför det nya året
2011
Wow
Gott Nytt År!

Xoxo

Ström